UNITED STATES DISTRICT COURT
FOR THE SOUTHERN DISTRICT OF FLORIDA
WEST PALM BEACH DIVISION

CASE NO. 09-80396-C1V-MARRA

VISION MEDIA TV GRCOUP, LL.C, )
a Florida Limited Liabiity Company, et al., )

)

Plaintiffs, )

)

v, )

)

TULIA FORTE, e ol )
)

Defendants. )

AFFIDAVIT OF JEFFREY R, CRONIN

1. My name is Jeffrey R, Cronin, Since February, 2002, [ have served as Director of
Communications for the Center for Science in the Public interest (“CSPI”), the nation’s leading
conswmer advocacy organmization focusing on nutrition and health. Before joining CSPI as its
divector of communications, [ was the Press Sceerelary for Common Cause, the nonpartisan,
campaign-finance and cthics watchdog organization, from June 1998 to February 2002, and
Assistant Director of Membership and Communications for Common Cause from Febraary 1995
o June 1998, My testimony in (this malter is neither given as part of my duties at CSPI nor the
testimony of thSi’}. I have performed the work necessary (o provide this declaration without
charge.

2. Part of my job includes securing media exposure for CSPUs work, and 1 routinely
field or screen calls from television reporters secking to interview my colieagues, and from other
sources secking to provide their communicalions-related services to CSPL. As explained in this

alfidavit, over (he past several years, CSP1 has been the target of (elephone sclicitations (o



participate in programs, supposedly prepared for “public television,” all of which appear to have
come from a serics of seemingly different entities that appear, for reasons that I explain in this
aifidavit, (o be the same source. The name Vision Media TV, the company plaintifl 1 this case,
was just one of the names used during this series of solicitations,

A, WIMK

3. On November 5, 2002, a CSPI staff member handed me a message slip from someone
who had identificd himself as “Dave Ginsberg.”  According o the message, Mr. Ginsberg has
identificd himself as a producer of “American Medical Review,” on public television, indicaling
the show “may want o featwre CSPL™ 1 called Ginsberg back and he said that the host of the
progiam was Morley Safer, and (hat the program had an audience of 120 million people. CSPI
had been “selected” to appear on this program, he said, but we would need o pay an
underwriting fee of about $15,000.

4. Based on my expericnce dealing with the broadeast media, I was immediately
skeptical because the audience {igures seemed fanciful, and because on the face of i, il sounded
as i the program would violate public broadcasting’s non-commercial standards,  Ginsburg
deseribed the program as “interstitial programming” that airs in the few moments between
shows; | remember lelling him that [ had never scen American Medical Review on any local PBS
affiliates and he became defensive. He told me that American Medical Review reached 610,000
households in the Washington, DC arca; he said the show was produced by WIMIC, which he
deseribed as a “legitimate journalistic outlet,” and he repeatedly mentioned Morley Safer and
PRS.

S, CSP1 had had no previous involvement with either American Medical Review or with

[



WIMK. So far as ! can (ell, Ginsberg called us out of the blue, making a “cold call” as if a
tefemarketer. 1 fold him that we would not participate.

6. Around November 13 of thal year | became aware that someone identifying himself as
“Pavid Holden” from WIMK made an almost identical piich to colleagues of mine handling
media relations for (he Keep Antibiotics Working cealition to which CSPI belonged. [ told my
colieague of my decision with respeet to CSPPs involvement with WIMIK and recommended
that he not proceed with WIMIK either.

7. 1 began doing research about WIMIK. 1 was concerned that non-profit groups whose
leaders did not have sophisticated communications personnel might well be deceived by the kind
of sales pitch thai was made (o me. 1 shared information about WIMIC with a veporter for the
New York Times, who subsequently wrote about it, after separately learning that Walter Cronkite
had agreed (o serve as a host of the program. A copy of the New York Times article 18 altached as
Exhibit A, Subsequent New York Times articles reported that Walter Cronkite, and another
journalist, former CNN anchor Aaron Brown, severed ties (o the company. Those articles are
allached as Fxhibit 3. A copy of an article in Current aboul hitigation related to this controversy
is attached as Fxhibit €.

8. So far as [ am aware, WIMK stopped functioning as a television production operation
using that name after this wave of bad publicity. Nevertheless, over the course of the next
several years 1 and my colleagues received multiple invitations to appear on various programs
representing themselves as connected to public tefevision or other mainstream outlets.  All of
these, like WIMEK, seemed to originate from Boca Raton, Florida, and many of the pitches were

parallel down o the tniest detail. Because of the sceming pattern in the calls, T have kept a file



with message slips, noles, and other materials pestaining to thesc solicitations,
B. United Media

9. One such call was in July 18, 2003, when someone identifying himself as “Coleman
Chandler” called, identifying himsell as a producer for a show called “Health Watch™ that
supposedly aired on Discovery. The message that he left for me claimed he wanted to do a piece
on CSPL Before | returned the call 1 called Discovery and did other research and could find no
evidence of such a show. He said the company behind the show was “United Media,” and gave a
phone number in Boca Raton, 561-347-0607. After I Googled that number, it was apparent that
the company was actuatly headquartered at the same address as WIMI, 370 W. Camino Gardens
Blvd, in Boca Raton. When | called back Mr. Chandler he said that the show had an editorial
relationship with the New England Journal of Medicine. Based on my experience, such a
relationship also seemed to me unlikely.

10, Doing further research about United Media, 1 read on the Internet that one “Alex
Berry” was an associate producer for that company. Alex Berry was also a producer for WIMKL
(1 note that one of the plaintiffs listed in (s case, identified as an employee ol Vision Media, is
Alex Berry)

1y, Yrecall that 1 received other such calls between 2003 and 2007. However, § have no
documentary records of those calls.

C. Vision Media

12, Late in the year 2007 or early in 2008, CSP1 received similar piiches. One such pitch

was from someone who identified himself as “Adam Romadi” (phonetic spelting). Mr. Romadi

invited CSPL o appear on “Natienal Culinary Report” with Hugh Downs.  He described the



show as part of the National Report Series on “public television,” claiming that it was “non-
commercial” and that it was “short [orm programming distributed to all 349 public broadeasting
stations.” 1 questioned the legitimacy of the show, and whether it aired at all, and he ended the
call.

13, Shortty afier the call from Mr. Romadi, in February of 2008, someone who identified
hersell as Jennifor August, a producer from the “National Medical Report,” contacted one of my
colleagues al CSPL She sent a packet of information (hal included a letier on Vision Media
Television letterhead (with a Boca Raton address) and a CD-ROM and brochure. 1 compared the
“National Medical Report” sales brochure sent by this producer to the “Amenican Medical
Review” sales brochure | had acquired several years earlier. Though the host was different
(Hugh Downs instead of Morley Safer), the documents were nearly identical, with similar
(ypography, similar descriptions of (he purported relationship with “public broadcasting,” and
shmilar production timelines, questionnaires, and audicnce cstimates. Researching further, I had
found that al least two fax pumbers were common (o both Vision Media and WIMK - 561 -307-
0708, which appeared as the contact number for the registration for WIMK’s domain pame
(wjmkiv.com, which has since been abandoned) and on a Vision Media guestionnaire, and 561-
367-7601 (which appeared on materials for both the American Medical Review and for Vision
Media). T further discovered they had at least one shared staff member, Alex Berry, with WIMK
and United Media., 1 inferred that the same people behind the diseredited WIMIK were, in all
likelihood, behind Vision Media.

14, When 1 eventually spoke with Ms. August, the producer of “National Medical

Report,” 1 questioned her about the simitarities 10 WIMIC and she said she was new and didn’t



know what 1 was referving to. 1 challenged her to name one program direclor or any other
profossional reference al any PBS station that 1 could call to verify that the series actually airs,
and she could not. 1 (old her that CSPI would not be participating.

15, 1 Googled the address on Vision Media’s letterhead and discovered that 1515 North
Federal Highway, Suite 300 in Boca Raton is (he address [or numerous unrelated businesses and
is also advertised ag a “virtual office,” offering mail forwarding and other services, That
indicated (o me that the operations of the company were likely conducted at another location.

16, 1 am aware that Vision Media received unfavorable press coverage in 2008,
including articies in the New York Times, and on the “Consumerist” blog that have previousty
been fited as exhibits in this case, taking Vision Media (o task for its misleading telemarketing
and noting that PBS fhas placed a disclaimer on its web site, explaining that Vision Media and
certain other companics have no relationship with public television. T am also aware of earlier
press coverage in the South Florida Business Journal indicating a number of links between
WIMIC, United Media, and other controversial video production companies. According to those
articles those links contained several shared personnel and the same address, 370 W, Camino
Gardens Bivd. in Boca Raton. Those articles are attached as IExhibit 1.

4. Great America HD

17. On February 5, 2010, 1 reecived an email message from CSPE's executive direclor,
Mike Jacobson, forwarding a message from his assistant.  Thal email indicated that a TV
producer identifying himself as “John Emmanuel” had called asking to talle about C3PI
appearing on “Great America HD,” a “short form documentary” hosted by Hugh Downs. This

call similarly came from the 561 area code.  Not having had any experience willy such calls, the

G



assistant made clear that he thought this presented a great opportunity for CSPI to get television
COVErage.

18, 1 viewed a video clip of Hugh Downs on the web link contained in the emal,
hiip:AAwww. greatamericahid.com, and discovered that the clip was similar if not identical to the
clip of Hugh Downs on the National Medical Report CD-ROM. The set was identical, with a red
lcather chair next Lo an end table topped with the same stack of books and the same hourglass.
M. Downs is dressed i the same clothing, indicating to me that he might have taped this
segment on the samc day as he taped the Vision Media segment.

19, Moreover, Mark Miller, who was quoted by New York Times reporter Slephanie
Strom as an executive producer for Vision Media, appears as a press contact for Great America
FD  oal hupdwww.24-Tpressrelease com/press-release/great-america-with-hugh-downs-(o-
produce-a-serics-on-agricufture-and-the-nced-for-a-healthy-planet-134957 php. That docunient
is attached as Exhibit k.

20. 1 read in the Frequently Asked Questions on the Great America HD web sife the
acknowledgment that they have no alfiliation with PBS, bul that “there is a typical
misunderstanding  that  PBS  and  Public  Television we  one and  (he same.”
hutpwwiw. greatamericahd.com/fag.him, A copy of this web page is attached as Exhibit F. This
struck me as an admission that the incessant references by Great America HD’s predecessor
companies (o a relationship with “public television™ were deliberately misleading.

21, For these reasons, it is my opinion that “Greal America HD” is a reconstitnied
version of Vision Media's “National Repor( Series,” which in wrn was likely a reconstituted

version of WIMIC's “National Review Series.” 10 is my opinion that the names of the companies



have been changed in an attempt 1o outrun bad publicity that this venture received, notably in the

New York Times and Current in 2003 and in the New York Times, Consumerist, and clsewhere in

2008,

Pursuant o 28 U.S.C. § 1746, 1 hereby
certify under penalty of perjury that the
foregoing is truc and correct. Executed on
February 17, 20106,

P

leffrey R, Cronin



@he New Hork Simes

C1

WEDNESDAY, MAY 7, 2003

A Respected Face, but Is It News oran Ad?

MORLEY SAFER, right,

tas appeared in hundreds
of promeotion videos but
has conciuded, according
to a 60 Minutes”
spokesman, that the
warle does not mecl the
standards of CBS News.

WALTER CRONKITE, below,
the former CBS News'
anchar, said through his
lawyer that he agreed to
do the videos after being
told that they would be
educational and would
not promote products.

By MELODY PETERSEN

Aaron Brown of CNN, Walter Cronkite and other broadcast
journalists have been hired o appear in videos resembling news-
casts that are actually paid for by drug makers and-other health
care companies, bluring the line between journalism and adver-
tiging.

My, Brown and Mr. Crenkile, the former CBS News anchor,
are the new hosts of video “news breaks™ produced by a Boca
Raton, Fla, company calied WIMK Inc. thal are shown on local
public television stations hetween reguiar programs. They are
replacing Morley Safer of CBS, who has appeared in hundreds of
ihe videos bul has concluded, according to a V60 Minutes” spokes-
man, it the work does nol meet the standards of CRS News.

Pased on information that it received yesterday, CNN said it
was roviewing its decision to allow the participation of Mr, Brown,
who has not yet appeared in a video.

The: hosts of the videos, standing on an claborate news-slyle
sol, provide a general introduclion to segments ihat profite heallth
aure euecpanies or their products. According to WM K documents,

Sap oeeenies poy WM about $1500 e connection wiil the

AARON BROWN, left,
the CNN anchor, has not
yet appeared in a video
paid for by health care
companies. The network
said it was reviewing its
decision to allow him to
participate.

the videos, which are two to
five minutes long.

Similariy, a drug mar-
keting  company  called
Healthology hires journal-
ists from local television
and radio stations to ap-
powon video Webcasls,
The Healthology programs are availabie through the Welb siles of
many large newspapers, including The Los Angeles Times, The
Philadetphia [nquirer and The Miami Herald. Drug makers pay
[or the Wehcasts, which fealure the journalists interviewing doc-
tors and patients about their products,

For years, local news stations, as part of their newscasts, have
broadeast videos created by drug companies’ puidic relations
agencies — a practice that eritics equate o publishing unedited
press releases. Now, production companies are expanding thit
marketing tactic to public television and the Web and using
colebrity journalisis to add 1o lhe videos® credibility,

Government officials said that the new programming night

% s : o
Richard Pesry/ The Hew York Times

Cronin Affidavit
Exhibit A



WITUOY 5,08PlA 1BYL I9A0
ooy ou pey Avedwod syl pres
‘ZlRRWILyd wWENoq  yoigm NErHE]
40§ HewomsaRods 2 'ute g ¢ vesng

Igred Sung
TE3I3 01 DBST 39 DPINO2 '¥3193197 ‘130
-posd s1t Fupnpur siouqiy 7-%02
52 UmOUy sJaadlfsr uted moy noqe
291A B 10] pred eewreyd ‘sdwexs
04 VA’ 3y Aq paacudde asq
rad 20U SeY JEYl UDRIPLOT E fOj pasn
3G UBD JUIPAUI B MOy inoge ale
soapta AZoouylesy ayl jo swog
1onpead s Aueduiod Snup ap
N0 UONBUILIOU I9Y1IN] 3UDS 3Q 01
WEs A3 I(IsyM PUE UONEULIONUT
2U0sIad paneiap splaoid o1 payse
30 iew Aoy araum ‘Sueduwos gnap
Fulsosuods ay Aq pauleIuzwl S9s
Q93X 01 PaLiajsURLl 3Q pum suonmg
s821d o) sanumyzoddo [Rigass 3aey
AoUl ‘soapia 3Y1 yolEA SIaWnsuos
SV ISWNSUOY W) o1 A1103d1p sBrup
uondiiasard jo 1menizar anfvaje
v se grasu sarowosd ASooyiesy
‘sanz
-edwos eapnaseusreyd 3y 1og Hlom
Sunnsuos Jjo pury swos op $10130D
e 1S0wWie 'sISCIRfds apdnmm oy
saeads peompaWl awios ur ey
PiEs 3y "S09pIA ayl vt yeadde o1 pany
3G DINOUS SI0120p yomm 1sa3dns
10U 0D 0312 siayew Bnip 243 1vy] pres
‘{8orouireay Junwals 310j3q Avusde
D2 2NUIAY UOSIPRW ® 1B 2ANNDSX3
UR ST DRNIOM OUM ‘TUMOWIRH I
CAImiel Ul IEta
0D 3lE A3YL,, 'PrES $Y ,,‘pacirereq
buE il sIz S1SElgEM AL (V..
3I9UL W] I2A0 a¥eY s1iadxa
i2Ipaw s, AFoioylfesl Ing ‘pres &y
‘s21dor 911 15388 ns pue SCPIA Y3 10
Avd sravew Snup agy dirs ,508pIA
3G 203 10 FIHIM J0U pip seruedwion
Snip e pres APororeay Jjo 1uap
153Id 2yl ZUMOWIRY U2ADIS 1q

"Aes 01 reym Apedioads
WHU DIOY 10U PEY 1ng SIIPOGHITE 1noge
421 O WY payse DPRY SSARNDAXD
FRojoynesy e pres IS Ig

UL

218 vonsanb tou pip ng S1SEIgEmM
su pafeyved ASolowmresy Aem 3u;
PRUOIISANG UONIRIS AUl Pres ‘JgaMm
wonseNods e ‘raussig ziq

PIES 2y s o1 suonisanb jeym
10 ABS 01 J2Usm DIO) I3ASU SEM [,
‘SUORS3ND UMO SIg
PINSE PUE $3UIIPILL 3] U0 Y2IBasat
Um0 ST BUOD pERY Y ples dH -0aplA
3y} 107 pred pey usforg imy: mouy
10U PIP 3Y eyl pres 'DENm 4o A
“wsnbaiy sreadde oym 'sxrew 1g
UL
S.09D1A B JO [011U0D juspuadaplr
pey A3opowpresy eyl pres ‘uadolg
1o vewiseyods B Ny 'Q Agiowt]
‘PIES ays ,'yooy v Bup
HEY U1 PRISIIANU 3G pinom 3, “Jur
-SILI2ADE 3¢ 03 DALBPISUCY 3q POz
£91) ‘soapla a0y Aed sanreduns
8nip i veyl pies 'yormssey puz uon
-Bn{RAT SNIOI01G 10f 19D 5, V'’
Yl 1B UOISIAID Juswsdeiew ssed
3l Jo JOWIIIP AINIB[RI Y SIB
"OIPIA XIUOAY 33 0] AZ0[owRresy
Aq pred ses 2y re1 10 YLom T80 107
1sed ay w1 usdorg Aq pred udaq sey
S "I 18U PIo2 30U oSt aze A9y
auoay 133iew dlay o1 usloig 4q pa
-1R313 9US Q3 B 5L 821008 2A110Y Si8
1B PIO3 10U a1e A3YL 304005 3ANIY
SIW Ag Jof pred seam cama Xsuoay
2U1 JeU) DIOT OS[E A SIamarp
IFUEPIAY DS Aq pasred
-dns 10U are Lau3 asnedeq siuaweTels
yons ayeul o) jou ‘uaforg ‘lowew
SXIOAY pallIesm Sey V'Q'4 ayL
'SSAURAIDBIFA (SANMPI I3YI0 Iz
LD0[G,, SIPOQINE 343 (I Buneis
‘syeads 3y apym sivedde oydels
UIDIDS-[[N] B 'DA[I0VJIBUI SIUTDIpA
1910 sy syew | Lew,, satpoquine
353U TR £2S 01 [jaled ST IS I
31O AL 11 1SUTEER YI0Mm 1R S3IPOQIwe
dejanap aumipsw Funaduwios v usalg
swuanied o zaurenb e 1noqe 1T sAES
'THIUN S9WE[ IQ ‘TemisAyd ayl
'SANDB)IB A4CUW B AW pUB SaULD
“pair Funadwod ey 109312 opis

"SMaU 2y1] 3007 0}
JpLeIDW [puooutold
m:meQUan

I383] SEY XAUOAY 1BYI SI3MBIA $[[57
20120p 31) ‘93=1 pnoys wstied v 2nip
IBUMA DBNSE Uy XSUOAY DI[[ed
SISoIBpS aidinw 10] aumipaw: '
1R0GE 10100D B SMalatann sHIew Id
‘1secgam £ojoyiTesl 1us0ed B Ul
HIOK MAN UT JHNM
jo SHIER praEQ 1 91l ‘SuoiRIs
I1311 10] S3{I01S PAIR{AI-IEAY 12400
OgM JWoS SWpn(du ‘sia1r0dal Lo
-IA3[91 1BI0] SBATY 11 ‘smal @l ¥OOol
S0ap1A A aewW diay o], sanredwiod
BnIp J0f S212319 U JRY) SOBPIA A4} 21Nt
-QLI2SIP 01 gapt 2 $85n 'UBiIRie
W paseq 31 usym 'ASojounresy
‘pasosip st zosueds sreaodicd
AUT Jey3 IS SwEL 1SnNW SIUBWTIS
A ISEDPEOIY IBY] SUOIIRIS UOISIAD[I]
anand 3yl pue Jsdapoid oopia syl
g ‘w2l [2Laps] 18PN 18] PIES ‘U0l
-3uise M 3 I8hme| 7 s ugop
"AR] SUONIBOIUNIIWIND
1BI5pa],21RI0TA Aewr YDIym ~— Wioy)
sonpoxd 01 W pred ssiredumos
U1 12Y3 UOLUSW 10U Op SOADIA Ayl
(uonew
-l0un Jayie Awe 107 punole 2uiSSp
oF u0p § 0s,, ‘pres ays ,,‘saly 0] s
01 WAyl 13030 A3Yy,, "ML AL O 598
pred selredwion 1953 MO 10U PIp ays
PIES U015 S ROl Alead phonp
-oxd MM WYL S09DIA Jo suazop
917 JO 1SOW 1$BIPROIG BUS PILS “UUTN
‘UnsaY Ul HSH 18 2U0lS tZng g
‘payyoad
sdam Jewt sarredusos s £q 10 pred
FEM AIUOD 310 ASNELAQ SOIPIA Ayl
Ul 10U pIP uouRls AUl pres ‘rueny
UL AT 1 20108a1p mwiSoxd ‘F1aq
-SIM U9ADIS eimeu  jRUClowunId
11213 10 35NB08q WIAY1 112 01 paurdsp
peY 43U pres SUOTEls [BI9A3S Ing
‘FHO YIVRD 395 SPIOYASTION UOI{jiey
02 eyl SWIRD IRIATY "IN 991] Wway
MOUS eD UIUM ‘SUOMIZIS UOISIASI
atrgnd [eo0; 0 PRINQUIISIP 212 SCSPIA
MINSY [ENPAlN WEIIAWY Sy
( MBTADY TRIIPSIN Ued
-LISY §,I9res K8[I0p,, UO , plIoM
Ul pUMOIE uUwasS PUE pIInieal,, Sem
018D Y3 1= ButdEs 'oNs qom SN
U0 03pta WL A AU 01 Wi ® Sey Au
-eduros sy, Butrous dois o1 desis 2o
-Inp paso[> yInow a daay 03 33A3p
B S[195 YoIm "19%av daarg oy sanred

~UW0d [1eLs IPAIOE 05]e A3 L "SI8U10
pue snIeAoN ‘quinbg sradpg-joisug
‘Iedeq ‘vosuazensy saredwos (e
-navewieyd §iq 94 apnouT ‘9115 QM
$11 01 SUIDI0ITE 'SIUBID S, MINIAL
2254 158 21B] PR{IED URlE
-S9fes YN[ M 8 191)¢ ‘PIBS UTUOIY) "Iy
‘arediotzed o1 paurdep drosd sy
“ISTISTOT UK S0y OF oo UsIe ISt
WS AT I07 TS tiSonods oIy 15T
pres ,,\Isres AsjroW Sunes atem ey
pue Sdd Jwas atem £syy,, uon
-drsap s fetary AW Ylis 2aidesp
S03pLA 3 10} Avd 01 PINSE MICM
1|y senredwios pue sdnodd ng
-adey 12uon
~owa1d a1z s91=a20 Auedod royious
pue woisiadia: snqnd 1oy s1uswsSas
a3 saonpod Aedurod auo 181G 05 Au
-2duIcO PUOIIS © PRIEEID PRY 3Y PLEs
sy ‘sasodind [euctioword 180 Io)
PUR S35 g3 1241 U0 asn pInos £ai1
1Byl pue ssirediion ay 10 palesld
osfe HINLA ey | ade: owap ael
-0d102,, pateyal v 10§ A[810s padIeun
SEM 006'FTS AUl pres impany I
“SIUSWNIOD YL M 01 Sur
~pI022e ‘[2aotdde [ewiy 21ewi aA1E puw
141205 31 UDR 01 PRMD|IR Ul e
Aayy -swnposd aaul 1noqe Joidsdns
St 1EUM pad$E are SaUBdOs @y
araum aImeuuonsanb e Surpnysul 'sem
-edWod 3482 y3[eay oy WeI] vonet
-Iojur uo paseq 1dLINS » SaIIA JEIS
sAredwes woponpord sy 'susw
-nI0p MWLM 01 BUIpIODIV 'SUOHIEIS
UoISIAR[M oiqnd to asn 07 paplacid
w3y} JARY PUR SOIPIA MILASY 22
AIPITA UEHLIBWY 1 DAINTEAT $3DIA198
40 swpnpord Iiair ARy 01 Q06'FIS
pred sazy A5y 1240 SMOYS satrediuod
AR PUR WWNLM UIIMISG SIDRINOD
UBLILIM TRISABS JO Mm3IIABI B g
IUSILGD JFA0 [OIINOT OU prY saitred
-0 BY1 JE( pUe SUOTIRIS UOISIAB(S}
vugnd [220[ Aq UMOYS 308 181 SOIPIA
ayy Jop Aed jou pip sswedwod Y
1B ples 9 Teucnowoid jou 'fevon
-BONPY 2I9M SOSPIA BN PTES “HINIM
jo wspisard sy rmeTy NI
9IS qam S Woag oot §,1a55018 I
BAOTUSI 0F JINL M DIYTE SBY HI0MIBH
YL SN JEY Jo 1uaprsazd 3014 “1ap
-[BUYDS A ABIFAL pres | uswaduel
-Fe BIBWINN 910 MM 31QRIOMLOD

313m SMEN DFY 10U QUOr I3AEN,,
A661 1sndny v 1DEUe
STY WIOI] LTy 3SES[aI 01 ML M DoNse
[3TS01§ "1 SSLIBS AU (O ISOY
5 BAIIS 01 861 U DIV UC 0T/0L.,
O {3SSMIS UUOL PRITY MINT A NINEM
Aq peonpotd st yowy ABASY
2IpAl] VBDLLSWY S PAYRD 531138 2
10 11ed sea 05p1a eirzydeun] sy
‘ofe s1ead saaw
pasnpotd Seam 0apla 3U UAUm (BA0Id
-de w0y S1234 [{1IS $Ea aUIDIpIUT
813 esneosq siendoadde ag 01 oapia
3Y) Jopisuns pinoam sioiengal e
wEnown 8y tew ples Jauysd g
‘s8op 01 pavauyy st A1
~3IX01 U1 IBYT MOYUS 01 A3 01 SAIPMIS
Bunmueld SEM pUR SDINJRUBU (13
01 padoy 1ms fuedmios syt eyl Neem
snt pres ssuuSisag i seifesq o

"sarunduron

Yoy 0f payuy]
soapin U0 mcEco,S
spsyouanof b&u.&&@

DIX03 Sear I POmous APTIS g asnedag
fnap 8yl po srern. wewiny dois o1
1 P31aplo wolleisnnwpy Snig pue
poog 2y 4357 uorda0ld AndnaNueyg
107 pely ewreudeuu) ‘qiuow 1587
. Seazduwios
1 BuiIAUR USES 10ASU AL, 03
-pia 81 W sAes Jueprsad s Aweduwos
au tsuulied g uyor iQ L.'siead
10 SYIUOW 10} flam AB1S ADUL pUR fam
198 Apider sweneq,, Cepnuuau
nmessaxdopnue  [vruswiledxs  §,Au
-edmos s parowcad ‘Liredwos [eo
neveuwleyd gews e tewleydeuu
12 SIALINIGNG 150y se parvadde 1sieg
UM 249UM 03D1A SIINLA BUD U]
‘952D 33 10U SEM IBY} pUTO}
34 §7 uSISaI PINOM BUNUOI) I 1201
DiEs 3 ‘sionposd swoword 10U prnom
pUR 12UONZINDS G DINOMA S08DIA au)
1|y PIOY SUTag 1onE MINL M JO] NI0M

01 P3aLdE Py
3, 91H100

AHI3U0Y pieucy
1B InOGT
op s aa FUINAUT St auauy HUNg
1,Uop { 'mou Jeadde 61 $3NUIIUOD ¢
MOBG DIP 24 UL HLOM 12U jO DILOS,,
‘PlES  02sapel I ,'splepums
EM3N SED YIlw 2IB0DS 10U PIP 1 poz
~fB3d Y ‘1 Tuiop IsnY,, SpiEpuEs
S.HIomidl Ul yirw padizon a0
Uy eyl Fuapung 'of2 siead ingg
ML M I0] HI0m 01 paasSe pey 13geg
IR IBUL PIBS 'SED U0, Sanu fe,.
107 URWISANOCS £ 0DSBPAL MIAGY
OIPMIS B0 iR AvD aUO JO] , Sa.ndl
XS, PIBd SBa 19j2S I 1241 Wiy pio
pey sesdordwa s MWL 1BW plos
NWIM AQ pIUos sem leuy susd
SO B 10F BUIIOM BAHINDOXS 3uQ
'sasurseadde ayl toj Aed 1B
sHURdUINd 318D YISy DU O piES
ay cAraipara Suting ale Aayl..
umolg I pue
3jeg I ST SSUL uauiuosd yons
auore 191 'sisifeuanel Jumiom Juum
-22] S2UD J3AdL M SMAU 21BN OF
paln reul 1sed aul ur soaprA Jepituis
U39S PRI SY 1841 ples ‘viueapisuuad
1O AISIBAIUN BT T UOHEDIUNLLIO,
i0} [00UDS SI0QUOUUY 3Yi 1B 10553
<0.id € ‘moany ydasol “IQ Smau vy
H00| 01 teLgtRwW [zuonicwold Jude
-yoed Aq SIPmala PBSISIY SO3DIA 8l
1R ARS 2iD3 SmAU YL [0 $3NLD
-diysiosuods aesod
-132 0 AUMSORSIP Ul 51nbal ydigm
'satnt Sunseosprolq  ontand  @sw
01 1ej s sweldord MMM au
1B DIRS SISAMED SUDNEIIHOWWOY
‘12941 01 pescadde uaaq 10U aagy Latp
BU: sluatune 40f sSnup Sunowotd 1o
Sauropa [eluswssdys Sulsiuaape
wiody stsyewt Snip uquyosd udigm
'SUQNBINASL BnIp [e18na) 10 (M0 und

204 S5RUISNG 151 WOLT DENUIIUOTD

¢ SMIN] Y] 40 JUBWISSIUSAPY UD UO sunpaddy g ‘DABWIDY) U0 ISy DUINOL P23O2dSIY Y



CNN Anchor Backs Qut Of Video Deal - The New York Times http://www.nytimes.com/2003/05/08/business/cnn-anchor-backs-out-o...

Ehe New Hork Times

May 8, 2003

CNN Anchor Backs Out Of Video Deal

By MELODY PETERSEN

CNN said yesterday that Aaron Brown, its nighttime news anchor, would not go forward with pians to become host ofa
series of corporate-sponsored videos that look like news and are broadcast on public television stations.

A Boca Raton, Fla., production company, WIMK, recently hired Mr. Brown and Walter Cronkite, the former CBS News
anchor, to serve as the hosts of a program called the American Medical Review. Drug companies and other health care
companies pay WIMK about $15,000 to have their companies or products featured in the videos, which are two to five
minutes long and run between regular public television programming,

Mr. Cronkite may notify WIMI as soon as today that he is terminating his agreement with the company, a person close 10
him said yesterday. Mr. Cronkite agreed to work for WIMK, his lawyer said this week, after being told that the videos
would be educational and not promotional.

Christa Robinson, a spokeswoman for CNN, said that the network initially agreed that Mr. Brown could serve as host of
the videos after WIMK told him that the segments would be produced as independent news vignettes for public television
and that he would have editorial oversight.

"Based on information we recently learned, WIMIC is not sufficiently independent to satisfy the editorial standasds of CNN
or Aaron Brown,” she said.

Unlike Mr. Cronkite, Mr. Brown has not yet appeared in any of the videos, Ms. Robinson saic.

WIMIC hired the two broadeasters to replace Morley Safer of the CBS program "60 Minutes," who began working for
WIMK about four years ago. A general introduction given by him has appeared in hundreds of the company's videos. A
CBS spokesman said this week that Mr, Safer had realized after beginning to work for WIMK that the job was not
consistent with the network's standards, but that the company had continued to produce new videos using his taped
infroduction.

Mark Kiclar, the president of WIMK, said yesterday that he had not been able to speak directly with Mr. Brown.

Several companies that were solicited by WIMIC said that the production company told them that any promotional
message they desired could be included in the videos. The companies are not identified in the videos as corporate sponsors;
such sponsorship would have to be disclosed under the regulations that cover public broadeasting, according to
communications lawyers.

Mr. Kielar said that the videos were educational and not promotional, and that WIMK retained complete editorial control
over their content. 1n addition, he said that the fee WIMK collected was not for the videos on public television, but for a
promotional video that could be used at trade shows or on the Web.

Resides the American Medical Review for health care companies, WIMK markets other programs, including American
Business Review and American Bnvironmental Review, each with one of the newsmen as the host.

Seth Heine, president of Collective Good, an Atlanta company that recycles mobile phones, said that WIMK had offered
to produce a video promoting his company last year for about $14,000. A WIMK employce told him, he said, that the
video would be seen by miilions of people watching public television. The employee said that Mr. Safer would de an
introduction, and "then [ could put in two to three minutes of my own seript,” My, Heine recalied.

"There was a huge red flag for me," he said. "Why are they asking me to pay 1o be in the news?"

Cronin Affidavit
Exhibit B
| of 2 2/17/2010 11:18 AM



CNN Anchor Backs Out Of Video Deal -~ The New York Times htp:/iwww . nytimes.com/2003/05/08/business/con-anchor-backs-out-o...

He said he had initially agreed 1o participate, but changed his mind after caliing many of the largest public television
stations in the country and learning that they did not broadcast the programs.

“This was starting to stink like a big dead fish,” Mr, Heine said.

Lea Sloan, a spokeswoman for PBS, said yesterday that PBS officials planned to contact WIMK to express concern that
the company might be misrepresenting its involvement with public television.

She said that a number of local public stations had called PBS yesterday, saying they were concerned about WIMK's
operations. "It seems to be at best only a small handful of stations that are airing these segments,” Ms. Sloan said.

In an interview last month, Mr. Kielar said that 30 million households saw each of the American Medical Review
segments.

Ms. Sloan said that PBS officials had sent WIMI a letter several years ago asking that it stop using the PBS logo in its
promotional material. WIMIK responded, she said, that it was only using the words "public television.”

"This causes great confusion,” Ms. Sloan said.

Also yesterday, WIMK dismantled its Web site, which had been promoting the various American Review series and their
hosts, Mr. Safer, Mr. Cronkite and John Stossel of ABC News. Mr. Stossel ended his involvement with WIMK in 1999
after he and ABC became uncomfortable with the arrangement, according to ABC. But WIMK continued to use Mr.
Stossel's name and photograph in its prometional materials.

Itis not the first time that Mr, Brown has stepped into controversy this year. In February, some CNN staff members said
they were surprised that Mr. Brown did not quickly report to work when the shuttle Columbia exploded, and instead
continued playing in the Bob Hope Celebrity Golf Tournament.

2 0f2 211772010 {1:18 AM



Walter Cronkite Backs Away From Sponsored Video Deal - The New... hitp://www nytimes.com/2003/05/09/business/walter-cronkite-backs-. .

Ehe Now JJork Times

May 9, 2003

Walter Cronkite Backs Away From Sponsored Video Deal
By MELODY PETERSON

Walter Cronkite, the former CBS News anchor, sent a letter yesterday ending his agreement with a Florida production
company to serve as host for a series of corporate-sponsored videos, resembling news reports, that are broadcast on public
television stations.

The production company, WIMK, had recently hired Mr. Cronkite and Aaron Brown of CNN to replace Morley Safer of
"60 Minutes” as hosts of a series called American Medical Review. Mr. Brown backed out of his agreement with WIMK
on Wednesday.

Mr. Safer also sent a letter to WIMK yesterday, demanding that it stop using videotape of him appearing on a news-style
set as host of the series, his lawyer, Ronald Konecky, said. The tape was made several years ago, but it has been used in
hundreds of the videos since.

Drug makers and other health care companies pay WIMK about $15,000 to have their products featured in the American
Medical Review videos, which public television stations can broadeast between regular programs. The broadcast
Journalists were hired to appear in a general introduction attached to each of the videos.

Marlene Adler, Mr. Cronkite's chief of staff, said he had agreed to become a host afier being assured that the videos would
be educational. She said he had now concluded that WIMK was using the videos, at least in part, for commercial
promotion.

“Mr. Cronkite does not do product endorsements, and will not," she said.

Ms. Adler said that WIMK had taped Mr. Cronkite appearing on the series' set, but that none of the videos using that
footage had been broadeast. "They have been asked not to use the tape,” she said.

Mr. Konecky said that Mr. Safer had repeatedly complained to WIMK about its commercial practices. "He was assured the
problems would be taken care of," Mr. Konecky said, "but that hasn't happened.”

Mark Kielar, president of WIMIK, did not return a message left with his assistant yesterday.

My. Kiclar said last month that the videos were educational and not promotional and that the companies featured in the
videos had no control over the content, He has said that companies did not pay for any video that was provided to public
television stations,

But a review of wrilten agreements between several companies and WIMK state that the companies were paying primarily
for a video that wouid be distributed to public television stations, And several companies have said that WIJMK had told
them that the videos would deliver whatever promotional message they wanted.

Copyricht 2010 The Neyw York Times Company | Home | Privagy Policy | Search | Corrections | XML | Help | ContactUs | Back 1o Top

1 of] 211772010 $1:17 AM



Cronkite Responds to Video Lawsuit - The New York Times http://www nytimes.com/2003/1 1/ 1 H/business/media/ 1 Lwalter huml 7p...

Ehe New Pork Times

November 11, 2003

- - L
Cronkite Responds to Video Lawsuit
By THE NEW YORK TIMES
In a legal filing, Walter Cronkite, the former CBS news anchor, said a Florida television production company misled him
and tarnished his reputation when it persuaded him o appear in videos that promoted prescription drugs and other
products.
The preduction company, WIMK, which is based in Boca Raton, Fla., filed suit against Mr, Cronkite in September after he
tried to end a contract he had signed to appear as the host of a series of videos, including some catled American Medical

Review.

Mr, Cronkite responded to that lawsuit last week by denying the assertions made by the production company and filing a
counterclaim seeking $25 million in damages from WIMIK,

in the legal brief, Mr, Cronkite's lawyers said WIMIC had assured him that the videos would be educational and would not
g > b
promote corporate products, elaims that, they said, Mr, Cronkite subsequently learned were false.

Joe Curley, a lawyer who represents WIMIK, said that Mr, Cronkite's charges had no merit and that Mr. Cronkite's lawyers
were trying "to disparage the other side in the media.”

Copyright 2010 The New York Times Company | Home | Privacy Policy | Search | Corrections | XML | Help | ContactUs | Backto Tep

ol 20472010 11:21 AM



Current.org | Paid promos: the "American Review" series

Jof6

Home
CURRENT ORG

Search
GOOGLE THIS SITE

! i L8
CONVERSATIONS ABOUT
PUBLIC MEDIA

Ahout Current
SUBSCRIBE
ADVERTISE
SCHEDULLE (POF)

CONTACT US
Jobs

IN PUBLIC TV & RADIO
Calendar
EVENTS N THE FIELD
Opportunities
FUNDING, TRAINING,
AWARDS

Pipeline

FUTURE PUBTY SHOWS

Documents
PUBLIC BROADCASTING
POLICYBASE

History
OF PUBLIC BROADCASTING

Why

PUBLIC BROADCASTING?

People
IN PUBLIC BROADCASTING

Obituaries

l.inks

TOOTHER SITES

Current the
newspaper about
public TV and radio
in the United States
Current LLC,
Takoma Park, Md.
301-270-7240
E-mail:

Selections from the newspaper about
public TV and radio in the United Siates

WJNMK Inc.'s website EARLIER ARTICLES

describes its series
host as "the most
trusted man in
America."

Current reveals how the
advertorial program
World Business Review
works, 1996,

Some stations may have
violated FCC rules by
accepting payments for
running World Business
Review, 2002,

Spotfight Cn. another
fitlers-for-hire series.

Preducers of The
Visionaries public TV
series sought aid from
nonprofits they were
prefiling, 2002,

alter Cronkite

fakter Croakite has boen simed the “Most Trusted Mg

Cronkite fights
‘masquerade’ that trades
on his reputation

OUTSIDE LINKS

Pubradio's Democracy
Now takes a look at
WJIMK, May 2003,

Originally published in Current, Feb. 23, 2004
By Jon Kalish

In November 2002 Jeff Cronin got the first of several
telephone solicitations from WJMK Inc., a television
production company in Boca Raton, Fla. Boy, did they
call the wrong guy.

The pitch to Cronin started a sequence of events that
revealed the questionable practices behind a supposed
public TV program in a New York Times expose,
embarrassed some of the most revered names in TV
news, and sparked a pair of multimillion-dollar lawsuits.

Cronin, director of communications for the Center for
Science in the Public interest in Washington, D.C., said
the pitches had “the same the aggression as a
boiler-room telemarketing fraud.”

The first caller said he was a producer working on a PBS
series with Morley Safer, the CBS correspondent. CSPY,
the nonprofit where Cronin works, had been selected to
be featured on American Medical Review, the caller told
him, and Cronin could put the program on the air by
paying an underwriting fee.

Cronin Affidavit
Exhibit C

bttp:/fwww current.org/cm/em0403cronkite.shiml

2/15/2010 4:17 PM



Current.org | Paid promos: the "American Review" series

20f6

‘| felt like | was on the receiving end of a scam,” Cronin
told Current. "l recognized it as totally bogus. . . . At one
point, when | raised concerns about paying for the
privilege [of being featured in a broadcast] and whether
this would be appropriate for public TV, the producer
said, 'l can assure you that Morley Safer wouldn’t lend his
name to anything that wasn't above board.”

To Cronin, the pitch may have sounded like
telemarketing, but WJMK tried to hide the sound of other
producers calling pros-pects, a former employee told
Current, by running a white-noise generator in the room.

Cronin started researching WJMK on the Web and soon
concluded that the company presenting itself as a
journalistic enterprise was really dishing out paid
advertisements, including advertorials for pharmaceutical
companies.

“One of our concerns,” Cronin says, “is that — to the
extent these things end up on the air - consumers would
be clueless that the medical information they were being
exposed to was being bought and paid for by a drug
company with zero disclosure,” Cronin says.

Cronin relayed his suspicions to New York Times reporter
Melody Peterson, who wrote an expose of the company's
practices published in May. Waiter Cronkite, hired by
WJIMK a few months earlier to replace Safer as host of
the short filler programs, denounced the company and
severed ties with it.

WJIMK sued Cronkite in September for quitting as host,
and Cronkite countersued for $25 miilion in November,
charging the company used him “as a lure to solicit
customers to fund advertorials and infomercials that
masquerade as objective news stories.” Cronkite asked
the court to permanently enjoin WJMK from using his
name or likeness “in any video or otherwise.” |Disclosure:
Walter Cronkite is a member of the board of
Thirteen/WNET, New York, which administers Current.]

Judging from evidence turned up by Cronkite's lawyers,
the business model of WJMK Inc. closely resembles that
of another Boca Raton company. In 2002, Current and
public radio’s On the Media reported on Muiti Media
Productions USA Inc., producer of another advertorial
module for public TV, World Business Review, hosted by
another famous retiree, Alexander Haig.

The two production companies in Boca Raton didn't
spring up independently. Thomas Clynes, head of Multi

http://www . current.org/cr/em04 03 cronkite.shimi

2/15/20104:17 PM



Current.org | Paid promos: the "American Review" series

Jofo

Media, had known WJMK Chief Executive Mark Kielar in
college and worked for him before starting his own
company, according to a former employee who declined
to be named. Bryant College in Smithfield, R.1., confirmed
that both men graduated with bachelor's degrees in
business administration — Kielar in 1981 and Clynes in
1982.

In its Sept. 17 breach-of-contract suit against Cronkite,
WJIMK declared that the Times article and Cronkite's
public pronouncements severely damaged its "business
reputation, relationships and financial well-being” and
caused the "destruction of WIMK’s relationship with
PBS.” (PBS said it has had no contractual agreement with
WJMK and stressed that the production company is "not
affiliated with PBS programming.”} The company said in
court papers that the bad press caused the cancellation
of contracts by 13 of WIMK's clients, including Genzyme
Genetics, Abbott Laboratories and Overeaters
Anonymous.

Cronkite's legal team expects to begin depositions of
WJIMK executives within a month. In late January, U.S.
District Judge Gerald Lynch denied three motions by
WJIMK and Kielar, including motions to dismiss Cronkite's
countersuit and to drop Kielar as an individual defendant
in Cronkite’s suit.

WJMK accuses Cronkite of “misrepresenting the type of
programming that WJMK was planning on producing.”
The company insists its programs complied with PBS
standards. In a November 2002 letter soliciting Cronkite's
participation, WJMK assured the former news anchor that
Barry Chase, a former associate general counsel and v.p.
for programming at PBS, was brought in to ensure that
WJIMK's teievision series “met the strictest public
television standards and practices.” Chase, now an
attorney in private practice in South Florida, confirmed for
Current that he once did consulting for WIMK but would
not comment on any matters concerning his former client.

Both Kielar and WJMK’s counsel, Joe Curley, declined to
be interviewed for this story, but the company did send
e-mail responses to questions from Current. WJMK said
the Times “falsely reported the essential facts
surrounding the television series being produced for
public television by WIMK” and asserted that the
Cronkite-hosted segments were never broadcast.

The company said that Cronkite’s attorneys engaged in
“bullying tactics” and were “attempting to intimidate
anyone and everyone who is trying to simply do the right
thing and complete the series.”

http://www current.org/cnyem0403cronkite.shiml

2/15/20104:17 PM



Current.org | Paid promos: the "American Review" series

4of6

Attorneys for the 86-year-old television legend have
demanded that WJMK stop using his name and picture to
promote the company, but as of last week its website
featured a photo of Cronkite captioned “our current host.”
Pictures of Safer and Cronkite appeared with the
headline, “Producing shows with journalistic integrity
hosted by award-winning journalists.”

Gerald Singleton, a Cronkite attorney, said if WIMK's suit
fails and the judge rules the company doesn't have a
right to use Cronkite's name and likeness, WJMK is
risking “substantial damages” by continuing to keep
Cronkite's name on the website.

Trading on public TV's name, too

The website says WJMK produces noncommercial,
educational “news breaks” from footage acquired from the
corporate videos it produces. The interstitial modules,
designed to plug holes in the broadcast day, carry several
series titles: American Architectural Review, American
Business Review, American Environmental Review and
American Medical Review.

WJIMK has told potential clients that the short-form TV
segments it produced and then offered to public TV
stations around the country could reach tens of miilions of
American homes. In a draft agreement sent to a prospect
and obtained by Current, WJMK said its American

Medical Review newsbreaks are “reaching 30+ million
households and typically airing during peak and
primetime programming.”

But in a handout titled “Common Questions About the
American Review Series Projects,” the company concedes
the actual extent of carriage is impossible to verify.
“Because the stories are utilized as interstitial
programming, exact air dates and times cannot and will
not be provided by any station or network in reference to
any story,” the handout explained.

That point is echoed by PubTV Online, a data company
that collects information on program carriage for public
television. The short modules don’t register in its station
carriage data, according to PubTV Online. Cronkite’s
counterclaim asserts that “WJIMK knows ... that few, if
any, of its programs ever air on PBS or public television
stations.”

Hosting the modules was quick work that paid well
enough to attract several network stars. According to
news reports and a copy of Cronkite’s contract filed with

http://www . carrent.org/em/cm0403cronkite. shiml

201572010 4:17 PM



Cuwrrentorg | Paid promos; the "American Review" series

Sof6

legal papers, WIMK paid the retired news anchor $50,000
for two four-hour days of work last spring. He taped 15-to
30-second generic intros, segues and closes in New York
City.

Before Cronkite took the hosting gig, CBS newsman Safer
appeared in hundreds of the company’s videos produced
over four years. Safer decided to cut his ties with the
company because its work wasn’t up to CBS News
standards, according to Kevin Tedesco, a spokesman for
CBS's 60 Minutes. WIMK also signed ABC News
correspondent John Stossel as a host in 1998, but
Stossel asked to be released from his contract the
following year.

The company later hired CNN’s Aaron Brown to appear in
videos resembling newscasts. CNN okayed the deal, but
Brown backed out after the Times published its expose.

Was it appropriate for journalists to take these hosting
jobs? Tom Rosenstiel, director of the Project for
Excellence in Journalism, a research institute affiliated
with Columbia University’s journalism school, said: ‘I
would have a lot more problem with them if they were
defending doing it, but once they found out what was
going on they stopped working for them. It appears as if
this company [WJMK] misrepresented what it was doing.”

Cronkite’s contract stipulates that his work not be used for
any commercial purposes, something the veteran
newsman has insisted on throughout his career.

Bought and paid for

Cronkite’s suit, in which he seeks both compensatory and
punitive damages, argues that WJMK violated both PBS
standards and FCC regulations by failing to disclose that
it had received money from third parties whose products
or services are featured in its reports.

In April the company agreed to receive a $15,800
“ore-production/scheduling fee” from Abbott Laboratories
for a module about the pharmaceutical company,
according to a copy of a “production authorization”
agreement obtained by Cronkite's attorneys and
submitted in court for his suit. The agreement gave the
drug company the right to review and edit scripts as well
as review the “final edited video prior to release.” Under
the contract, WJMK Inc. wouid produce a 2- to 5-minute
TV story, as weli as a 6- to 8-minute demo tape for the
Abbott website.

Jon Kalish has reported for NPR, Reuters and all five of New York’s daily newspapers.

http://www current.org/cm/cm403cronkite. shtmil

2/15/2010 4:17 PM



Current.org | Paid promos: the "American Review" series http://www.current.org/em’em0403cronkite. shus!

Web page posted Feb. 26, 2004

Current

The newspaper about public TV and radio

in the United States

Current Publishing Committee, Takoma Park, Md.
Copyright 2004

6ofo6 21152010 4:17 PM



PBS steers clear of several jocal video firms - South Fiorida Business...  hup://southflorida.bizjournals.com/southflorida/stories/2006/01/02/st0...

Members: Log in | Not Registered? Register for free extra services.

South Fiorida Business Journatl - January 2, 2006
fsouthfloridy/stories/2006/01/02/story 1. html

South Florida

BUSINESS JOURNAL

Friday, December 30, 2005

PBS steers clear of several local video firms

South Florida Business Journal - by John T Falder

The Public Broadcasting Service is making clear it has no relationship with a business show hosled by actor Michael Douglas or 11 video
produciion entities, which The Business Journal found are mostly localed in Bocs Raton,

PBS is doing so in a "Frequently Asked Questions” seclion on its Web site ithat answers this guestion: "I've been confacled by a TV
producer who claims that he will feature my company in a national public television program in exchange for a fee. 1s PBS aware of this?"

PBS is aware of the topie, but the FAQ says it isn'l associated with the show and doesn't distribute it, endorse it or deal with its
underwriting,

“Businesses were led lo betieve that the producers were associated with PBS and that PBS intended to distribute or otherwise endorsed
their programming," PBS' answer also states.

A Business Journal search of Web sites and slate corperate records indicates eight of the 11 entities listed by PBS are located in two suites
at the same 370 W, Camino Gardens Blvd. address in Boca Raton,

Famity Television Studios, Globai Television Studios and United Media Communications share suite 300, according to state records,
Another occupant wasn't listed by PBS: WIMK, a video production company owned and operated by Mark Kielar, who was embroiled a
couple of vears ago in a controversy involving Walter Cronkite that was writlen about in The New York Times and Time magazine.

Among the other 11 entities isted by PBS are Paradigm Media Group - which is in suite 402 - PMC and PMCTV.

A sixih company cited by PBS, Infinity Media Group, lists a business address that appears to be in & Boca Raton residential neighberhood,
but its Web site alse lists 370 W. Camino Gardens Bivd,

Phone cails 1o determine the relationship of the entities were not relurned, bul some of the companies share officers or direclors,
according to stale records, Kielar is listed in state records as an officer or director of United Media Communications and Cross TV, which
broadeasts religious programs. Bill Hough is Hsted as a director or officer of Paradigm and Cross TV, state records show.

Kielar is the registered agent of 370 West Camino LLC, which owns the building, While it was appraised al $3.6 million in 2008, Kiclar
sold the building to himself for $10, according to the Palm Beach County Property Appraiser’s office, The manager of the LLC is Uniled
Media of Boca Ralon, Kielar is listed as the lone officer/director of that entily, state records show,

A Division of Corporations record could nol be found for American Review TV - also mentioned by PBS - bul there is a Web site for
AmericanReviewTV.com. il says it tearns up with United Media Productions, one of the companies in suite 300, When The Business
Journal dialed the number, it was answered with a greeting for PMG.

When extension 300 was dialed for several companies in the building, Kielar's voice mail greeting played,
Pitching for dollars
PBS indicates the companies have all been involved in pitching the show featuring Michael Douglas.

*A number of businesses have conlacted PBS to ask about our relationship with the producers of a lelevision program titled 'Learning
About ..."" PBS slales, "According to representatives of these businesses, the producers have offered o feature the representatives'
husinesses in the television program and indicated that the program will be made available on national public television, Based upon
representations made to them by the producers, the businesses were led Lo believe thal the producers were associaled with PBS and thal
PRS intended Lo distribute or otherwise endorsed their programming.”

PBS did not list the price businesses allegedly were asked to pay to be featured.

Muitiple cails to the principals of the local firms, including Kielar and Hough, were not relurned. During a visit 1o the headquarters on
Wednesday, a receptionist who greeled visitors said the entire company was off for the week between Christimas and New Year's Day.

Kielar was in the national spotlight for using Cronkite and CNN's Aaron Brown for TV videos called "news breals” that never aired.

According to WIMK documents cited by The New York Times, the companies pay WIMK aboul $15,000 in connection with the segments
and other services, and were allowed to edit and approve the videos, which are two to five minutes long,

Cronkite and WJIMK exchanged lawsuits over a breach of contract issue that was setiled last year.

Cronin Affidavit
Hxhibit D



PBS steers ciear of several local video firms - South Florida Business...  http://southflorida.bizjournals.consouthflorida/stories/2006/01/02/510. .

WJIMK sued Cronkite for quitling as host and Cronkite countersued for $25 million. In January 2004, U.S. District Judge Gerald Lynch
denied three motions by WJIMK and Kielar to dismiss Cronkile's countersuit and fo drop Kielar as an individual defendant in Cronkite's
suit, according to Cu g, which compiles nationwide public broadcasting news clips.

In his settiement order, signed July 19, 2004, Lynch said that ag part of the order (o dismiss with prejudice, each party must pay its own
attorney's fees and costs, with the court to retain jurisdiction to enforce the selflement agreement,

G.Joseph Curley, an attorney with Gunster Yoakley & Stewart in West Palim Beach listed as counsel for WIMK in its suil against Cronkite,
did not return inquires regarding details of the settlement,

Jay Lavely, an attorney for Douglas, did not return several phone calls. Fred Reif, a New York altorney representing Kielar in the WiMK
lawsuil againsl Walter Cronkile, could not be reached.

A PMG IPAQ says it adheres to all gnidelines for public television's standards and practices and that "Learning About ..." is designed lo
enrich viewers with one-of-a kind documentaries and diverse informational content.

"Learning Aboul ...” is known as an "interstitial," a short program of twe to five minutes that fills the gaps between longer programs,
The Web site for Infinity indicates topics would include dieting, flight, podiatry, transportation and "the amazing cuttlefigh.”
E-mail Senior Reporter John T. Fakler ai jfukler@bizjournals.com.

All contents of this site © American City Business Journals Inc. All righis reserved.



Statements outline tefemarketing campaigns for videos - South Florida...  hitp:/southflorida.bizjournals. comvsouthfiorida/stories/2006/06/26/st0...

Members: Lo

South Florida Business Journal - June 26, 2006
[southflorida/stories/2006/06/26/story2.html

South Florida
JOURNAL

Friday, June 23, 206 i Modified: Mondy} June 26, 2006
Statements outline telemarketing campaigns for
videos

South Florida Business Journal - by Kevin Gale

Doctors, lawyers and a variety of businesses say they were pitched by Boca
Raton video companies to pay thousands of dollars to have their businesses
included in videos featuring Michael Douglas,

Several say they thought the videos would be on PBS stations, but public
television ultimately rejected the programs as not meeting its standards.
The companies named as defendants in a suit are all in the same building at
370 W. Camino Gardens Blvd.

Mark Freerks
This puilding at 370 W.
Camino Gardens Bivd.
. . . is home to multiple
Among those makmg the pitches was Theodore Ritter, who gave a video companies,
statement saying he answered a Monster.com ad to be a television

View Larger
producer with Paradigm Media Group (PMQG).

He was given a script and told he would get a 20 percent commission on $23,100 underwriting
fees.

"Certain portions of the script were altered in the version I received. For example, the contact
information for 'Family Television Studios' was replaced with the contact information for
Paradigm Media Group," he said.

A copy of the script was given to the court as an exhibit,

The script said underwriters would get a "high-end custom 6-8 minute demo tape (with Michael
Douglas on it)..."

The underwriting companies were told it would be distributed to all 349 PBS affiliates.

PMG's goal was to close 50 transactions a month, Ritter said Bill Klump, who hired him, told
him. Doing the math indicates that would generate $1.15 million in revenue,

Thousands for a sponsorship

Robert Ryniak, a software developer for Ingenuware Ltd., said another PMG employee called
him in August to have his company included in "Learning About ..." if he paid thousands of
dollars for a sponsorship.




Statements oulline telemarketing campaigns for videos - South Florida...  hup://scuthflorida.bizjowrnals. comvsouthflorida/stories/2006/06/26/s10...

Ryniak said he was told the program was for public television, which he assumed to be PBS. He
checked the PBS Web site and found a disclaimer that it had no affiliation with the show or any
of the Boca Raton companies.

Ryniak said he called PMG and questioned its solicitation practices. A PMG representative said
its failure to clarify that there was no affiliation was not misleading,.

Sharon Gardner, an attorney at the law firm Crain, Caton & James in Houston, said she was
called by Infinity Media Group and solicited to sponsor a segment on end-of-life decisions
and living wills, featuring Douglas.

Gardner also said she thought the series was for PBS.
She received a May 4, 2005, letter, describing the series and a $22,900 underwriter's fee.

Gardner's firm paid more than $15,000 to Infinity, but never received a copy of the segment,
filmed Jan. 10, she said.

Douglas' attorneys also drove home the point about PBS. One filing said that Family Television
issued a March 16, 2005, press release about Bio Tech Medics signing a contract.

"The "Learning About ..." educational series is distributed to all 349 PBS stations in all 50 states,”
the press release stated. "The series has an expected reach of 30 plus million households.”

In a May 13, 2004, letter, Family Television said the series was "scheduled for satellite uplink to
all 349 public television stations beginning in November [2004.]"

However, there wasn't a distribution agreement until the following September, when WXEL in
Boynton Beach signed on as the host station. But that agreement was short-lived.

Jerry Carr, president and CEQ of WXEL Public Television and Radio, said both the National
Educational Telecommunications Association (NETA) and American Public Television
rejected the show as not complying with public television standards and practices.

In November, Carr wrote a letter to Bill Hough, the CEO and executive producer of PMG, to say
the agreement was void because the series did not meet public television standards or FCC
regulations. Terms in the contract allowed it to be canceled under those conditions.

Uplink doesn't gunarantee broadcast

As for claims about where the show might air if it was uplinked, Gayle Loeber, head of
programming for NETA, addressed that in a statement.

"There is no guarantee that a program, which is scheduled for satellite uplink or which is actually
uplinked, will ever be broadcast,” she said.

There is also no service to track when and where the short educational programs air, Loeber
said. They are not listed in schedules and aren't tracked like ads on commercial television.

Loeber said she was contacted about "Learning About ..." by Scott Nurik, who said his New




Statements outline telemarketing campaigns for videos - South Florida...  hitp:/southflorida.bizjeurnals, com/southflorida/stories/2006/06/26/s10...

World Television was affiliated with a number of similar past and present companies engaging
in the same business, including WJMK and Paradigm Media Group.

In December, The Business Journal reported that WIMK is a video production company owned
and operated by Mark Kielar, who was embroiled a couple of years ago in a controversy
involving Walter Cronkite that was written about in The New York Times and Time magazine.

Cronkite and WJMK exchanged lawsuits over a breach of contract issue that was settled.

Kielar was then listed on a state Web site as registered agent of 370 West Camino LLC, which
owns the building. State Division of Corporation records show the property now has a new
registered agent, James H. Batmasian, a Boca Raton property owner.

Alook at the cast of companies, officers, registered agents
Video central

Attorneys for Michael Douglas used state records and witness statements to argue that
"defendants are merely some of the related companies operating from the same building,” 370
W. Camino Gardens Blvd., in Boca Raton. The companies are:

» Defendant: Family Television Studios

» Defendant: Paradigm Media Group LLC (doing business as PMGTV or PMG Television)

» Defendant: Infinity Media Group

» Not listed as defendants: United Media Communications Group, Global Television Studios and
WJIMK (which share a suite with Family Television), Profiles in Business and Mediaworks
Television Studios

Company officers

A Business Journal search of state and court records found the following officers or registered
agents associated with video companies at 370 W. Camino Gardens Blvd.:

« Tim Visser signed the settlement as president of Family Television and is also associated with
Profiles in Business and Mediaworks Television Studios. He is also an officer for New World
Television, at 2244 Glades Road, No. 3424, in Boca Raton.

» Mark Kielar is listed for United Media, WIMK, Acts Capital Investments LLC, Serenity Bay LLC,
Black Mountain Ranch LLC and the nonprofit Cross TV, all at 370 W. Camino Gardens Blvd; and
the nonprofit Cross International Aid, at 600 S.W. Third St. in Pompano Beach.

» William Hough signed the settlement as an officer of Paradigm Media Group. (State records
show the registered agent is Ambassador Management Group Trust, 2929 SW Third Ave., Suite
320, Miami 33129.)

+ Wali Waiters signed the settlement as an officer of Infinity Media Group.

» John M. McGuire is listed as CEQ of Global Television Studios and Patricia A, McQGuire is listed
as VP. Their mailing address in state records is 2150 N.W. 10th St., Delray Beach 33445

E-mail Editor Kevin Gale at kgale@bizjournals.com.



Statements outline telemarketing campaigns for videos - South Florida...  http://southflorida.bizjournals.com/southllorida/stories/2006/06/26/sto. ..

All confents of this site © American City Business Journals Inc. Ali rights reserved.



Press Release Distribution from 24-7PressRelease.com hip://www 24-Tpressrelease.com/view_press release printer fiiendt, ..

January 31, 2010

Great America with Hugh Downs to Produce a Series on Agriculture and
the Need for a Healthy Planet

- Great America with Hugh Downs for Public TV is launching a new series for its interstitial
programming on the need for a healthy planet. -

BOCA RATON, FL, January 31, 2010 f24-7PressRelease/ -- Great America for Public TV is launching a new
series for its interstitial programming on the need for a healthy planet,

With people becoming more familiar with organics and natural foods, the Great America series is about educating the
consumer on the benefits of all natural ingredients. Peopile recognize that everything we consume these days contains
pesticides, anti-bictics, growth hormenes, harmful chemicals, the list goes on and on says a senior producer for the
show. We need to have people understand why organic prices are a little higher than conventional prices and why
eating Jocally grown, organic foods is not only helping keep the consumer healthy, but helping locat farmers and the
environment, said the executive producer. Healthy eating is not about strict nutrition phifosophies, staying unrealistically
thin, or depriving yourself of the foods you love. Rather, it is about feeling great, having more energy, and keeping
yourself as healthy as possible " all which can be achieved by learning some nutrition basics and incorporating them in
a way that works for you. That is where Great America comes in " this series wili show you how to do just that.

Great America is a series that is, above all else, about information - information on the very latest topics about the
agricultural industry. It features the practical solutions and the important issues today facing consumers and
professionals in agriculture, organics and naturai food related industries. Great America is a major source of
information for consumers and the industry alfike, because it not only maintains network quality production, but also
provides the latest information that consumers and professionals need and trust.

About Great America Hugh Downs:

Great America HD is a series owned by a private studio and preduction company that creates educationat
programming for Public Television. The series is distributed to Public TV through a nationat distributor and highlights
the best and most compelling educational stories. Each segment is hosted by America's most weli-known anchor, Mr.
Hugh Downs. For more information visit http:/fwww .greatamericahd.com or cail (561) 305-1278.

##H

Read more Press Releases from Mark Miller:

e insight HD with Host Hugh Downs Produces 21st Century Christian Leaders Series
« Insights with host Hugh Downs welcomes The National Business Education Association as Content Advisor
e Insights with host Hugh Downs welcomes US Green Buildina Council Represented by the Florida Gulf Coast

Chaptier as Content Advisor _ .
Cronin Affidavit

Exhibit I2



Press Release Distribution from 24-7PressRelease.com hiip:/fwww 24-Toressrelease.com/view press release printer friendi...

¢ [nsights with host Hugh Downs Launches Law Series

* [nsights With Host Hugh Downs Welcomes American Dietetic Association As Content Advisor

+ Insighis with host Hugh Downs Features Colin Powell

s [nsights with host Hugh Downs Speaks with Gary Sinise

o Insights with host Hugh Downs Features Martin Sheen

¢ [nsights with host Hugh Downs Features Donald Trump and Trump Plaza

» [nsights with host Hugh Downs Invites the Council for Agricultural Science and Technology as Advisor

Other Press Release Headlines:

s Treasure Hunters Roadshow Announces Launch of New TV Show for Fall 2010!

s DiscountSupplements.com Launches Website with The Cheapest Supplements Prices and Fastest Shipping
¢ Npower Reports Solar Energy Boost From Cashback Scheme

» Optical Express Reports Successful Launch of Ambassador Programme

s+ McSport Offers Gnline Shopping

« Medical and Surgical Packages in Cape Town

» Stolor Organics Makes Progress at 28th Annual NOFA-NY Organic Conference

» Long Island Pool Company, Blue Ribbon Pools Helps fo Increase Property Value with Quality Pools

+ Coffee Lovers Get Personal with Beanstock Coffee

e Mascus -~ 1 Million Unique Visitors...and Growing

Press Release Contact Information:
Mark Miller

Great Amercia HD

PR

Federal hiway

Boca Raton, FL

USA 33486

Voice: (661) 305-1279

E-Mail: Email us Here

Website: Visit Our Website

Disclaimer:

If you have any guestions regarding information in this press release, please contact the person listed in the contact
module of this page. Please do not attempt io contact 24-7 Press Release. We are unable to assist you with any
information regarding this release. 24-7 Press Release disclaims any content contained in this press release. Piease
see our compliete Terms of Use disclaimer for more information.

This News Release can bhe viewed online at: http://www.24-7pressrelease.com



GreatAmericaldD.com Hugh Downs Great America HD hitp//www .greatamericahd.com/fag. him

main | aboutus | guests | programs | contacts™

FREQUENTLY ASKED QUESTIONS

1. What are interstitial programs?

Interstitial programs are €short form® editorials that are two to five minutes in length and are used to bridge the gap
between longer Public Television programs. They air independently as standalone segments.

2. Are these interstitial programs created by our studio affiliated with any network?

No. Our production studio and programs are independently created and not affiliated with any particular network.

3. Does our programming or production studio have any affiliation with PBS, or any other independent program
provider?

No. In fact, there is a typicai misunderstanding that PBS and Public Television are one and the same. Many people
make the mistake of assuming that PBS and Public Television are one and the same because they view PBS
programs on Pubiic Television stations. There are several major program providers that distribute content to Public
Television. The major distributors are APT (American Public Television), NETA (Naticnat Education
Telecommunications Association) and PBS (Public Broadcasting Sysiem). In addition to these major program
providers, there are several independent production studios, such as ours, that provide programming to the loca! and
regional individual Public Television station affiliates.

i 4. Wil the segments air on Public TV?

Yes. Our programming department deals directly with the individual Public TV stations as a pre-approved content
provider through American Artists. American Artists is a distributor of educational pregrams for Public TV and has
been distributing programs to all of Public TV for over 42 years (including programs such as National Geographic and
Major League Baseball). Al programming on Public TV is aired at the discretion of each individual station. There are
over 200 individual stations, geographically covering the entire United States, currently airing the interstitial programs
during primetime distributed to them through American Artists.

5, Where else are the programs airing?

The segments are currently airing primetime on the major news networks {CNBC, FOX, CNN, MSNBC) and are also
airing on demographicaly specific networks based on their storyline (such as the Outdoor Network, Versus, Fox
Sports, Discovery Channal, TLC and others chosen by participating organizations). However, Hugh Downs'
participation with our programming is strictly limited to the Public Television series.

6. Do individual organizations gain the licensing rights to the work once it is completed?

Fach individual organization or company owns the segments at the end of the project and can use them on their
website, distribute, them, etc., as they see fit.

7. What is the production cycle for completing the project?

The entire project and process is normally set at 90-120 days, though speciai circumstances that an crganization may

face (such as a specific harvest time, or a convention or event) may speed up the process. They may also set a
specific shoot date for that special time. That is at the discretion of each company and organization.

Cronin Affidavit
Exhibit F



